Styrke

Turbotræning Susanne Christiansen Mandag kl. 15.30
Mandag kl. 18.30
Onsdag kl.16.30
Torsdag kl.07.00
Fredag (ulige uger) kl. 15.15
Fredag (lige uger) kl.07.00
Cirkel/afspænding Lena Andersen Torsdag kl.17.15
Stram op/elastik  

Marian Eilersen

 

Tirsdag kl.09.15
Tirsdag kl.16.30
Boldtræning Tirsdag kl.18.30

Turbo er stationstræning, hvor der laves 5-6 stationer, som køres igennem i forskellige tidsintervaller og hvor hele kroppen bliver trænet igennem. Disse stationer er en variation af konditions træning og styrke øvelser. Der arbejdes med både egen kropsvægt og med redskaber. Selve træningen tager 20 – 25 min. Øvelserne findes i forskellige niveauer, så har du en skade (dårlig skulder, knæ eller lign.) finder vi alternative øvelser som passer til netop dit niveau.

Cirkeltræning/afspænding er 75 minutter, hvor Lena tager jer med rundt i en cirkel af forskellige øvelser og maskiner. Hun sørger for at i bruger maskinerne rigtigt, laver øvelserne korrekt og spænder op de rigtige steder. Mellem maskinerne laves der øvelser,  hvor både kondition og styrke træning er i spil. Efter runden i cirklen er der smidighedstræning og balancetræning, for derefter at slutte af med en dejlig afspænding. Dette er en god time, hvor både puls, styrke og smidighed kommer på prøve.

Stram op er en god gammeldags træning med elastikker og egen kropsvægt. Her kommer vi hele kroppen igennem og træner flere af de store muskelgrupper, med både store og små elastikker. Der vil også sidst på dette hold være fokus på at træne mave og ryg. Holdet varer 45 minutter, hvor hele kroppen trænes godt igennem.

Boldtræning er styrkelse af din core. Der trænes på de store bolde med en fysioterapeut, som tager dig igennem flere øvelser på og med bolden. Dette hold er rigtig godt, hvis du har problemer med din ryg, da træningen både har fokus på din ryg, men også på dine mavemuskler.